Wat is Mijn Warmte?
*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt u graag!

Mijn Warmte is het online klantenportal van Ennatuurlijk. U kunt er terecht voor uw persoonlijke gegevens bij Ennatuurlijk, zoals een overzicht van de producten die u afneemt, tarieven daarvan en de persoonsgegevens die u doorgaf. Ook kunt u uw voorschot bekijken en aanpassen, meterstanden doorgeven en uw facturen inzien.

 

Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?

Neem eens een kijkje bij Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte. Daar wijzigt u snel en gemakkelijk gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres.

 

Hoe pas ik mijn rekeningnummer of betaalwijze aan?

Wilt u graag een wijziging doorgeven in uw rekeningnummer of de wijze van betalen? Dat doet u eenvoudig via Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte

 

Bent u nog geen klant en wilt u zich graag aanmelden op Mijn Warmte?

Kies dan op de inlogpagina voor de optie ‘nieuwe klant van Ennatuurlijk’.

Probeert u in te loggen op Mijn Warmte met uw klantnummer als gebruikersnaam?

In de vernieuwde omgeving van Mijn Warmte dient u in te loggen met uw e-mailadres.

Wilt u inloggen op Mijn Warmte en wordt er aangegeven dat uw e-mailadres onbekend is?

Kies dan voor optie ‘Eerste keer? Registreer hier’. U ontvangt dan een e-mail met een activatielink. Hierna kunt u uw wachtwoord instellen en inloggen via het startscherm.

Kan ik mijn tarieven ook online bekijken?

Ja, dat kan. Bij Tarieven bekijken ziet u in een oogopslag welke tarieven we in rekening brengen.

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn Warmte?

Als het niet lukt om in te loggen op uw account op Mijn Warmte kan dat twee oorzaken hebben:

  • U heeft nog nooit een account aangemaakt.
  • U bent uw wachtwoord vergeten. 

Lukt het via een Ipad of Iphone niet de balk van het wachtwoord aan te klikken? Druk dan op het pijltje naar onder of naar rechts zoals op de afbeelding.

Lukt het na het doorlopen van een van deze stappen nog steeds niet om in te loggen op uw account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 085-2734567.

 

Hoe krijg ik inzicht in mijn voorschot?

Benieuwd of uw voorschot toereikend is? Of juist te hoog? Via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte geeft u – het liefst op regelmatige basis – uw huidige meterstand door en ontvangt u een bijpassend voorschotadvies. Zo houdt u het hele jaar door inzicht in uw verbruik en past u, als u dat wilt, uw voorschot daarop aan. Op die manier voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

 

 

Probeert u in te loggen op een tablet of iPhone en kunt u het wachtwoord niet invullen?

Vul eerst uw e-mailadres in bij de gebruikersnaam. Navigeer hierna met het pijltje helemaal bovenaan het digitale toetsenbord van uw tablet of iPhone naar het vakje wachtwoord (zie afbeelding). Nu kunt u uw wachtwoord invoeren.

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?

Er kan alleen een meterstand ingevoerd worden als er nog geen meterstand bekend is van maximaal 15 dagen of jonger. Wij verzoeken u één keer in de 2 maanden uw meterstand door te geven. Zo kunnen wij op basis van uw daadwerkelijk verbruik een nauwkeurig voorschotadvies geven.  Hiermee voorkomt u verassingen op uw jaarafrekening.

Hoe geef ik mijn meterstand door?

U kunt uw meterstanden doorgeven via Mijn verbruik in Mijn Warmte. Daarvoor heeft u een account nodig. 

 

Kunt u niet op de link klikken in de e-mail die u ontvangt via Mijn Warmte?

Kopieer de link, plak deze in een nieuw tabblad van uw browser (bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Internet Explorer) en druk op enter. Nu zou de juiste webpagina wel geopend moeten worden.

Hoe pas ik mijn maandelijks voorschot aan?

*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt u graag!

Via Mijn voorschot op ons online klantenportal Mijn Warmte kunt u uw voorschot controleren. U kunt ervoor kiezen om dit te doen op basis van uw huidige meterstand of dat u een nieuwe meterstand wilt invoeren. We geven u altijd een nieuw voorschot advies zoals wij hem op dat moment voor u berekend hebben. U kunt vervolgens uw gewenst voorschot bedrag invoeren. Dit voorschot kan maximaal 10 procent lager liggen dan ons berekend voorschot. Wel kunt u het voorschot tot 100% verhogen. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om uw huidige voorschot te behouden.   

Denkt u dat het voorschot niet past bij uw verbruik? Dan bespreken we dat graag. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via 085-2734567.

 

Waarom ontvang ik geen e-mail nadat ik me heb geregistreerd op Mijn Warmte?

Nadat u een account heeft aangemaakt, ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Ontvangt u geen e-mail? Dat kan aan de volgende oorzaken liggen: 

  • Uw spamfilter houdt onze bevestigingsmail tegen. Controleer uw spambox en gebruik de gegevens in de bevestigingse-mail om de registratie te voltooien. Voeg vervolgens ons e-mailadres toe aan uw contacten.
  • U gaf een ander e-mailadres in of maakte een typefoutje. Hierdoor is de bevestigingsmail met uw wachtwoord niet naar uw e-mailadres gestuurd. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om na te gaan wat er misging. Onze medewerkers zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur via 085-2734567

 

Bent u uw wachtwoord vergeten voor Mijn Warmte?

Klik op 'gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. Op deze manier kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

Waarom moet ik zelf mijn meterstanden doorgeven?

Ennatuurlijk neemt uw meterstand op vaste momenten op. Als u zelf uw meterstand regelmatig doorgeeft via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte krijgt u een scherper inzicht in uw verbruik. Ook kunnen wij uw toekomstige voorschot dan nog nauwkeuriger berekenen. 

 

Waarom kan ik de website www.mijnwarmte.nl niet openen?

Grote kans dat u nog werkt met een verouderde browser, zoals Windows 95 met Internet Explorer 5. Update uw browser eerst, zodat u daarna de website wel kunt bezoeken.

 

Wat kan ik allemaal doen op Mijn Warmte?
*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt u graag!

Wie een account aanmaakt in ons online klantenportal Mijn Warmte, kan online diverse zaken inzien, aanpassen en doorgeven. Via uw account op Mijn Warmte kunt u de meterstand doorgeven, uw betaalwijze veranderen en uw persoonsgegevens veranderen. De opties zijn niet voor iedereen hetzelfde. Als u gebruikmaakt van warmtekostenverdeling is het doorgeven van de meterstand bijvoorbeeld niet aan de orde. 

 

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dat kan heel eenvoudig via Verhuizing doorgeven op ons online klantenportal Mijn Warmte. In slechts enkele stappen geeft u uw verhuizing aan ons door. 

 

Kan ik een overzicht van mijn betaalde voorschotten inzien?

Ja. Log in op ons online klantenportal Mijn Warmte en kies in het linkermenu voor Mijn financiën.

Waarom is Mijn verbruik handig?

Met Mijn verbruik op Mijn Warmte krijgt u inzicht in uw warmteverbruik. Als uw werkelijke verbruik hoger is dan het verwachte verbruik (waarop uw voorschot is gebaseerd), adviseren wij u om uw voorschot te verhogen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

 

Moet ik het advies van Mijn verbruik opvolgen?

Nee, u hoeft het advies niet op te volgen, maar het is wel verstandig om te doen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening. Als u uw voorschot aanpast, gaat dat in vanaf de eerstvolgende maand. 

 

Waarom kan ik mijn factuur niet downloaden via Mijn Warmte?

U kunt uw facturen niet downloaden via Mijn Warmte wanneer u gebruik maakt van Internet Explorer of Microsoft Edge als webbrowser. Probeer het daarom via een andere webbrowser. Lukt het alsnog niet? Dan horen wij graag van u.

 

 

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?

U kunt maximaal om de 15 dagen een meterstand invoeren bij Mijn verbruik op Mijn Warmte. Ons advies is om een keer in de twee maanden uw meterstand in te voeren. Zo voorkomen we samen verrassingen op uw jaarafrekening.

 

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Bij Mijn financiën op ons online klantenportal  Mijn Warmte vindt u een duidelijk overzicht van uw facturen en betalingen. U ziet welke facturen in rekening zijn gebracht en welke wel of nog niet voldaan zijn.

 

Mijn meterstand is niet geaccepteerd. Wat moet ik nu doen?

Als uw meterstand niet geaccepteerd wordt in Mijn verbruik op Mijn Warmte ontvangen wij automatisch een melding daarvan. Wij controleren de door u doorgegeven meterstand handmatig en voegen deze alsnog toe. Als we nog vragen hebben, nemen wij contact met u op.

 

Volgens mij klopt de grafiek met mijn verbruik niet. Kan dat?

Dat kan inderdaad voorkomen als wij een tijdje geen meterstanden van u ontvingen. Wij berekenen het verbruik in de maanden na de laatste daadwerkelijke meterstand op basis van het historisch verbruik en de buitentemperatuur. Dat zijn natuurlijk aannames. Hoe vaker u uw meterstand doorgeeft, hoe realistischer en nauwkeuriger de grafiek is.